Stäng

Hur varmt är det i vattnet?

Vid vilken badplats är vattnet varmast egentligen? Här kan du hålla koll på vattentemperaturen vid badplatserna i Bingsmarken och Abbekås hamn.

Ikonerna är klickbara. Om du vill kan du se tidigare temperaturer och följa temperaturkurvan för badvattnet.

Sensorer på badplatserna

Genom ett samarbete med Skurups Elverk AB och Iioote AB sattes vattentemperatursensorer ut under 2021 vid några av våra kommunala badplatser för att du ska kunna hålla koll på vattentemperaturerna. Du kan följa hur temperaturen förändras och veta när det är just den temperaturen du gillar att bada i, redan innan du känt på vattnet.

Här mäter vi temperaturen

Vi mäter temperaturerna vid bryggan i Bingsmarken och Abbekås hamn.

Sensorerna mäter vattentemperaturen en gång i timmen. Informationen skickas samtidigt till vår hemsida.

På kartbilden kan du se temperaturerna eller öppna länken till kartan i ny flik Länk till annan webbplats.>> Länk till annan webbplats.. Länk till annan webbplats.

Frågor eller funderingar?

Kontakta Kommunteknik så berättar vi gärna mer.

Felanmälan

Om något verkar vara fel med mätningen och sensorerna kan du hjälpa oss genom att göra en felanmälan via vår e-tjänst "Fixa min gata":

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Publicerad:
Senast uppdaterad: