I Skurups kommun finns det förskolor, grundskolor och en gymnasieskola.
Förskola
Förskolan tar hand om barn
medan deras föräldrar jobbar eller studerar.
Det finns många förskolor i Skurups kommun.
Om du ska ansöka om plats i förskolan till ditt barn
Kan du ringa 0411-53 60 39
Så får du veta hur du ska ansöka.
Grundskola
Alla barn som är mellan 7 och 16 år
måste gå i grundskola.
I grundskolan går man i första till nionde klass.
Ring till kommunens växel så berättar de
vem du ska prata med om ditt barn ska börja i skolan.
Gymnasieskola
I Skurups kommun finns Nils Holgerssongymnasiet.
Eleverna där är från sexton till nitton år gamla.
På Nils Holgerssongymnasiet finns det många olika utbildningar.
Vuxenutbildning
På vuxenutbildningen går du som är vuxen
och behöver lära dig mer om något.
Där hittar du också svenska för invandrare, SFI.