Fritid och idrott
I Skurups kommun finns det cirka hundra föreningar.
Man kan göra aktiviteter både inomhus och utomhus.
Det finns fina naturområden och lekplatser.
Vid kusten finns det en strand
som passar för den som har svårt att gå i sanden.
Vid stranden Bingsmarken finns det en ramp.
I Svaneholmsskogen finns det en stig
som går runt Svaneholmssjön.
Den går det bra att åka i rullstol på.
Bibliotek
På Skurups bibliotek kan du låna böcker,
tidningar, CD-skivor och filmer.
Du kan också låna lättlästa böcker,
talböcker och CD-böcker.
Klicka på den här länken så kommer du till sidan för Skurups bibliotek