Om Skurups kommun - lättläst

Skurups kommun ligger på sydkusten i Skåne
och har 16 tusen invånare.

Skurup är en del i Öresundsområdet.

Det finns flera olika affärer i kommunen.
Vi har också all service
med dagis, skola, vård för äldre med mera.

I kommunen kan du välja att bo i
olika områden och natur.
Från Östersjöns strand
upp till backarna på Romeleåsen.

Du tar dig lätt till och från Skurup med tåget
som går mellan Ystad och Malmö.
Du kan också åka tåg till Köpenhamn.

Kommunen ligger nära flygplatsen Sturup.
och det tar mindre än en timme
att åka till flygplatsen Kastrup i Danmark.

 

Sidansvarig: Matilda Ramsten
Sidan uppdaterad 2022-02-02